Vår påskdag..

Har varit helt underbar fram till vi skulle fixa lunch....... vi va ute hela dagen.. barnen lekte skratta och de va så härligt .. barnen leta påskägg och har smaskat så mycket godis.. vi hade så mysigt o roligt så ja höll på att glömma bort att laga lunch, In för att steka korv, barnen sätter sig vid bordet, för ovanlighetens skull skulle Alexandra sitta bredvid Adam intill elementet.. hör en bums, Adam skriker ALEXANDRA!! ja far fram på golvet ligger Alexandra som har vält med stolen, och har troligtvisslagit i elementet då det bara forsar blod från bakhuvudet.. Tur så gråter hon,vilket är ett bra tecken.. Tar upp henne samtidigt som ja försöker lugna Adam som blir helt hysterisk och gråter, Mitt hjärta bultar, tar en handduk och trycker mot Alexandras huvud.. de kommer så mycket blod och de bara rinner och rinner.. va så jäkla hemskt.. känner hur hjärtat bultar inom mig, Adam lugnar ner sig och hämtar min mobil när ja ber honom,ringer pappa som va på väg.. När han väl kommer har det slutat blöda, Alexandra blir lite slö och trött.. men håller henne vaken.. Adam klappar snällt på hennes huvud.. Vi åker hem till Mamma och pappa,ringer sjukvårdsupplysningen, åker med Alexandra, så dom tejpaihop " hålet " tur de inte behövde sys.. TACK OCH LOV!!! mitt linne e förstört.. handduken va bara och kasta för allt blod.. men va e det mot att Alexandra mår bra.. Men ska hålla koll på henne några dagar framöver för att se om hon betér sig underligt, eftersom det KAAN  uppkomma en blödning,( vilket sjuksystern inte trodde),eller hjärnskakning fråga henne om hon kände sig konstig eller mådde illaoch ville kräkas men icke :).. väl hemma vid mommo och moffa va hon sen som vanligt, innan va hon lite slö och sa inte så mycket vilket är väldigt ovanligt för att va henne.. men hon blev snabbt piggare och lekte och busa,sjöng och skratta.. Kände mig sjukt chockad efter.. TUR pappa kom!! och tur att hon mår bra nu.. men ska fortsätta ha koll.. min lilla tös =( fan va hon skrämde mig..

Annars har eftermiddagen och kvällen vid mommo,moffa varit underbar, mycket god mat, mycket trevligt sällskap och mycket godis och läsk.. Johan och hans alla barn kom, även mina kusiner från fastlandet..

tror aldrig ja någonsin varit så rädd som ja va i dag när blodet bara forsatte rinna fast ja försökte stoppa de :(

Här kommer iaf lite trevliga bilder i stället.



Alexandra.. innan hon slog i huvudet ..

dricker påskmust,kaffe och äter godis och kakor i solen.

När solen va på väg ner spela BARNEN fotboll =)

 

Hade en riktigt trevlig dag.. som kunde ha slutat riktigt illa..

 

När kl va 9 kom vi hem,, barnen mycket trötta..men inge svid och gnäll... =) nu sover dom här bredvid mig =)
Tack pappa för skjutsen..

Barnen sover i min säng i natt.. sjuksystern sa att ja skulle kolla Alexandra lite i natt,för att se om hon reagerar på nyp i tår eller fingrar om inte e de raka spåret in med henne.. ja lär inte kunna sova många timmar i natt :(

 

Hoppas alla haft en bra påskafton..

 

TACK för att du kom så fort pappa.. du har verkligen lugnet i dig du =) Ja tror ja va lugn.. satt ju bara där me en blödande unge i famnen.. :/ jäädrigt chockad och jädrigt rädd..... tur de inte va värre..

Fan va henmskt det är när de händer ens barn.. varför lät ja henne sitta på den stolen :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0