Mötet..

I dag lämna Stefan barnen till Johan och jag gick på möte på skolan..
Jag e glad att jag ringde om Adam.. majsan e verkligen jätte bra, Hon va ärlig och sa att de vi berättade om Adam så som han betér sig så tror hon han har någon form av adhd eller add eller nått liknande.. finns även autism och aschberger ( hur nu de stavas ) vi kommer gå vidare med detta och hon kommer att vara på dagis och se hur han betér sig i olika situationer..

Konstigt dock att ingen fröken på dagis märkt något.. :/ Jag är väldivgt tacksam över att En fröken kom fram och berätta sina funderingar för mig !

många som frågat mig om ja inte tycker det e jobbigt med allt de här..
svar nej,inte just nu.. just nu känner ja bara att ja vill hjälpa honom.. känns som en sten släppt från bröstet då jag haft mina tankar om detta och under en tid undrat om det är något som jag som förälder gjort, eller om det berott på separationen från hans pappa.. Men han hade ett visst betéende redan innan faktiskt..
samtidigt e de ju aldrig roligt att ens barn har någon form av handikapp.. men jag tänker just nu på Adam, vill hjälpa honom om det nu skulle va något.. och då har man en annan viss försåelse för hans betéende..
Visst allt kanske kommer sen senare.. men just nu så fokuserar jag på Adam.. Han e den viktiga !
Jag har så mycket stöd av många vänner som ja kan vända mig till.. ja har min familj så jag vet att jag klarar mig..
Och jag är verkligen tacksam för det <3



Och just de.. jag fick MVG på mitt uppdrag ja e så jäkla glad över det!!! det trodde jag ALDRIG!! hade bara ett par dar på mig att fixa uppdraget.. Men vilken
TOPPEN DAG!!





Kommentarer
Postat av: Emily

Klart vi alla finns här för dig. Jag tycker du är stark som klarar detta så bra och förstår att det är Ádam som drabbas om inget görs. Toppenmamma!!

Grattis till betyget. Kanonkul! Jag vet hur nervös man är och hur underbart de sen är att få bra betyg :)

2011-03-07 @ 21:54:50
Postat av: sanna

Brukar inte läsa bloggar men blev frstad att se kalas bilderna :) Då kom det här upp istället?? jaja.. nu när jag läst det så tycker jag att det är kanon att du tar hjälp för Adams skull så att ifall det är ngt som är annorlunda, att han ska få den hjälp HAN behöver genom skolvärlden och det sociala livet! Du ska veta att det är långt ifrån alla föräldrar som vill kännas vid en sån här sak! All credits to you!! ;)

2011-03-07 @ 22:21:44
Postat av: Åsa

Hej Malin!



Mina två minsta (14 och 16 år) hemma varande barn har båda Aspergers syndrom och den ena han har ADHD, Damp och dyslexi också. Om du vill ha mer information om de här funktionhindrena så kan du titta på min hemsida under Röda korsets NPH-nät där finns lästips, saker att tänka på både för skolan och föräldrar. Du får också gärna höra av dig om du vill prata eller undrar över något.

Kram Åsa

2011-03-08 @ 07:10:29
URL: http://www.bunge-sheltis.se
Postat av: mamma monica

Adam har tur som har dej som mamma Malin, ni kommer att fixa det här. Jag finns här om det är något som är jobbigt. Så skönt att han får den hjälp han behöver. Kramar

2011-03-08 @ 15:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0