Hur e de möjligt??!!

Alexandra har öroninflamation, va vid doktorn igår och det va irriterat i öronen, Hände något skrämmande när vi som tur va var vid doktorn.. Hon blev helt lealös men va vid medvetande och jätte jätte röd och varm på bara liten liten stund inne hos doktorn, tempen hade stunden innan legat på strax under 38, helt plötsligt låg den på 40.2 då han tog tempen på henne igen,
I med alvedon .. vilket vi skulle ge henne continuerligt i minst ett dygn pga att det inte skulle orsaka krämpor, febern avtog i dag kunde vi enbart ge antibiotikan som skrevs ut till henne
jag  tyckte de va väldigt skrämmande, feber e igentligen inge farligt, men är den stiger så fort blir de lite skrämmande...
Har sj varit med om en tragisk händelse när ja va liten som mamma o pappa berätta.. tror den berättelsen sitter i och alltid kommer göra de..
Jag e inte rädd för feber direkt.. men blir extra orolig kanske än vad andra mammor blir när deras barn får feber..

Men Adam går på dagis.. tycker det e viktigt att han får sina rutiner och träffa sina kompisar på dagis.. han ska inte " rå illa " för att Alex e hemma o e sjuk..
så i dag vaknade Alexandra kl 10..
tur Jag har Johan som va kvar hemma så slappa ja väcka henne :)

Och när de va dags för hämtning va Alexandra inne vid Elin medans ja hämta Adam och även Holly på dagis.. Holly blev så glad så både docka och dockklänningen kasta hon iväg =)


sen har ja fått mitt beslut.. ja får csn bidrag.. tanken va att plugga 75% men måste gå upp till 100 % för att fixa de ekonomiskt..
för visst fixar jag det???
har ungefär 5 år bakom ryggen i detta yrke... kan iofs va medicinskgrundkurs och psykiatrin som blir tuff.. men borde klara de VA???!!!!!!!!?!?!?!??!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst fixar du det. Jag håller på dig. Kram

2011-01-25 @ 20:09:37
URL: http://www.bunge-sheltis.se
Postat av: Linda

Du kommer fixa det galant Malin.

Jag kan säkert hjälpa dig med något, gick iallafall 2 år på omvårdnadsprogrammet:)

2011-01-25 @ 21:49:42
URL: http://isakliam.blogg.se/
Postat av: Therese

JAAAAAAAAAAAAAAA bruden, klart att du fixar det. Jag läste oxå medicinsk grundkurs och visst va det lite rörigt emellanåt, men så jäkla intressant så man glömde bort det svåra... Och psykiatrin va sjukt spännande.. den hjälper jag dig gärna med :)



DU FIXAR DET HÄR..HEJA HEJA !!!!!!!!!!!

2011-01-25 @ 23:13:20
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0