Måste dagarna börja på detta sett???

Adam blev verkligen skit sur i morse då han skulle äta frukost eftersom ja inte köpt ny yougurt :/ Så har han aldrig någonsin varit tidigare, Han åkte upp på rummet och fick stanna en timma innan han fick komma ner, DÅ nöjer han sig med macka och jordgubbskräm .. Va bara tvungen att ha deta utbrott.. Varför??!!! för att barn i denna åldern är så???
efter frukost gick han faktiskt ut och lekte, tror han verkligen förstod att det han gjorde och sa va väldigt dumt, Han sa förlåt..
" Och sa att Pappa låter honom skrika, " eller hur.. eller???!!

ja denna morgonen startade allt annat än bra!!
så jag har säkert redan rökt 6 cigaretter för att behålla mitt lugn ..

Hur va era barn vid 5 års ålder??? vet att de bara kommer bli värre och värre..
men min uppgift är väl att visa att jag inte tycker saker han säger o gör e ok..???
Ja mammarollen e underbar, men fan så jobbigt och tuft det är emellanåt..



så.... känns alltid skönt att skriva av sig..
bara att hoppas dagen blir lite mindre argt : )

Kyrkis kl 1 för Adams del.. Alexandra ska ha en busig eftermiddag med Ebba :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Tycker inte du gör fel: möjligen kan du ju pröva med att först säga att: nu är det så att jag har ingen yogurt hemma och antingen äter du det som finns eller så får du vara utan.

Om det då behövs kan han ju få tänka efter en stund i sitt rum...



Det där är första test åldern som verkligen kan ge en gråa hår.

Kan bli lite extra slitigt om föräldrar separerat:

ungarn är inte dumma utan spelar ut föräldrarna då den får chansen.



Men vänta bara: min snälla goa son har plötsligt blivit en uppkäftig 13 åring och....ja du kan tänka dig.......man får välja sina strider o samtidigt ge dem vettiga lösa tyglar: de måste ju lära sig av livet-därmed inte sagt att vi tycker att det är OK att han ugglar 5 tim framför tv spel eller vill vara uppe hur länge som helst = död på morgonen : skolan SKA skötas. det är deras "jobb".



Och när han kommit ur värsta perioden- då är väl min idag 10 åriga dotter i tonåren och börjar hon....



Jag brukar säga till maken att jag bar dem 9 månader, födde dem o ammade dem 5 mån: nu är det hans "tid" att ta tonåren.... ha ha ha.



Lycka till- och hoppas studierna går bra: ge inte upp: det känns dessto bättre när du är klar !

2011-01-28 @ 09:51:51
Postat av: Ida

Jag är ju inte en mamma själv, men jag tycker det låter som du gör helt rätt du måste ju visa att vissa saker inte är okej! :) Pusskram

2011-01-28 @ 10:12:29
URL: http://idamariass.wordpress.com
Postat av: malin hejdenberg

Svar till Madde, sa ungefär så som du skrev, ja skickar aldrig bara upp honom med en gång.. utan han får en chans att ändra sig och be om ursäkt innan.. om inte .. å åker han upp på rummen.

2011-01-28 @ 11:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0